9 Ocak 2016 Cumartesi

Kapalıçarşı'nın Altındaki Tüneller



Efsanede İstanbul'un altı birbirine bağlı dehlizlerle kaplı olduğu söyleniyor. İşte efsane dediğin böyle olur. En sevdiğim konulardır şu tüneller. Kitabı okurken başlığı görünce hemen okumaya başladım kısa olması beni üzdü. Keşke sadece tüneller diye bir bölüm olsaydı. Hepsine inanırdım herhalde. Efsaneler gerçek değildir büyük ihtimal. Ama konu tünel olunca her şeye inanabilirim. Nedendir bilmiyorum ama gerçekten bir yerde gizli tüneller olması çok dikkatimi çekiyor. Bence kesinlikle İstanbul'da bir sürü tünel var. Eski mekanlarında çoğunda da bulunduğunu düşünüyorum. Hatta okuduğum okul olan İstanbul Üsküdar lisesi 1938 yapılmış. Bir tane tüneli var. Kaldığım pansiyonun altında bir kapı var ve o kapı da okulun alt katına bağlanıyor. Bunu öğrenince çok şaşırmıştım. Tabi oraya bile bir sürü hikayeler anlatılıyor. İstanbul'un altında olması daha da fazla ihtimal gibi geliyor bana bu yüzden. Bunları araştırmak çok hoşuma giderdi. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder